Digitaliserad Take Away blev lösningen
Vi som redan har det väldigt litet hos oss insåg snabbt att vi behövde anpassa oss efter den nya vardagen. Till en början tvingades vi begränsa vårt utbud till enbart Take Away för att kunna fortsätta servera mat på ett säkert sätt. Det gav oss tid och utrymme för utveckling.
I början av 2020 lanserade vi därför vårt beställningssystem som är integrerat med vår hemsida och även kopplat till Messenger. Helt plötsligt var det superenkelt att via sin smartphone beställa sin mat, välja tid för avhämtning och sedan plocka upp maten i eller utanför restaurangen. Säkert och smidigt – tack vare tekniken!
Andra restauranger hade däremot fler platser som ekade tomma och Food Trucks stod i sin tur helt utan event i kalendern då de blivit inställda. Många satsade då istället på Helgkassar, Middags-kit och andra smarta lösningar för att försöka få med restaurangkänslan hem till er istället. Ofta anpassat efter portioner, och förberett så att kunden enkelt kan göra det sista jobbet hemma – utan att behöva tänka på inköp, handling och förberedelser samt stressen som kommer på köpet. Även detta har blivit en riktigt succé både för kunder och restaurangerna!